Ahad, 21 Februari 2010

Tok Pa Pembela Rakyat Kelantan

Assalamualaikum wbrt...

Hari ini diberitakan bahawa Kerajaan 1 Malaysia telah menyiarkan iklan di semua akhbar utama untuk memberitahu rakyat mengapa Kelantan tidak layak menuntut royalti dari Petronas. Tok Dalang dalam menafikan hak Kelantan ini ialah orang Kelantan sendiri, seorang ADUN dan Ahli Parlimen Kelantan sendiri yang bernaung di bawah sebuah parti yang memperjuangkan orang melayu. Orang itu ialah Tok Pa the "Pengkhianat Rakyat Kelantan"....... Setakat ini aku belum baca lagi iklan tersebut, tapi macam dah boleh agak apakah fakta dan isinya... [rujuk mso] 

Tok Pa ni sebenarnya tak berapa pandai nak mengira gamaknya..... 20 juta dengan 1 BILLON tu mana banyak? Kalau 20 juta tu dapat pada JPP, berapa agaknya yang akan dapat pada rakyat?  

Kalau dilihat apa yang telah diperjuangkan oleh Tok Pa, maka terbuktilah perangai buruk pedalnya. Tok Pa adalah Pengkhianat yang harus ditolak oleh semua rakyat Kelantan. Kepada warga Jeli, orang macam Stopa ini ke yang kalian mahu? Ayuh!!!! Pastikan ini adalah penggal terakhir orang ini diangkat sebagai Tok Wakil di Jeli.

Teringat pula pantun yang telah dipopularkan oleh arwah Ustaz Bunyamin suatu masa dulu.... 

Anuar Musa, Berahim Ali
Sorang buta, sorang tuli

Yang ini pula versi baru.....
Tok Pa, Awe Adik
Sorang supang, sorang tak berapa cerdik


Tiada ulasan:

Catat Ulasan