Rabu, 14 Julai 2010

Langkah Menuju Kemenangan

Assalamualaikum wbrt...

Pepatah melayu mengatakan "melentur buluh biarlah dari rebungnya"yang lebih kurang maksudnya  mendidik anak biarlah dari kecil lagi. Begitulah juga dalam pentarbiyyahan kader-kader dalam perjuangan menegakkan Islam di bumi Malaysia ini. Peranan ini wajib dilaksanakan oleh setiap individu dalam jamaah.

"Modul" ini telah lama dilaksanakan oleh PAS tetapi ianya kurang difahami dan dihayati oleh sebilangan besar ahli. Masih ramai anak "orang PAS" yang menyokong perjuangan UMNO malah ada anak pimpinan PAS yang menjadi pemimpin UMNO.Satu kerugian besar kepada jamaah. Siapa yang bersalah?

Di kampus terdapat satu unit khusus yang diwujudkan bagi meneruskan kesinambungan perjuangan ahli jamaah setelah bergraduat dan bekeluarga. Hasilnya tetap ada meskipun masih belum mencapai peratusan yang sepatutnya. Masih ramai yang hanyut dengan dunia kerjaya dan kehidupan masing-masing.

Bermula dengan pasangan yang memahami fikrah jamaah maka akan lahirlah anak-anak yang mengerti dan menghayati jamaah. Jika setiap dari anggota jammah ini memahami dan melaksakan peranan ini pasti jamaah akan dapat melahirkan kader-kader perjuangan yang mantap. Minda mereka pasti gagal ditawan oleh UMNO. UMNO pasti kecewa dan ISLAM PASTI MENANG...

Tiada ulasan:

Catat Ulasan