Ahad, 20 Mac 2011

Musim Media UMNO Meroyan....

Nampaknya esok akan diumumkan pembubaran DUN Sarawak. Semalam PM dan TPM telah turun untuk menabur pelbagai projek untuk rakyat Sarawak. Berbahagialah sekalian rakyat di sana.

Maka dengan demikian juga akan bertambah-tambah "kegilaan" media arus perdana milik UMNO dan BN. RTM, TV3, TV7, TV9, Astro Awani, Bernama TV, Utusan Malaysia, Berita Harian, NST dan sebilangan besar lagi akhbar akan menjadi gila tahap meroyan. Segala kemegahan dan kejayaan kerajaan Sarawak di bawah pentadbiran Taib Mahmud akan ditafsir dari pelbagai sudut dan didedahkan kepada sekalian rakyat. Segalanya akan menampakkan begitu hebat BN memerintah tanpa sebarang kekurangan."Kegilaan" sebenar media milik BN ialah dengan mendedahkan segala kepincangan yang berlaku dalam PR. Pimpinan akan PR khususnya calon2 yang bertanding akan dibogel "bulat-bulat".....

Apakah modal utama yang akan dimainkan oleh media ini? Pastilah isu pembangunan....Itulah betapa bongoknya pemimpin BN dan dibongokkan lagi oleh media yang melaporkannya. PM ada mengatakan bahawa PR hanya pandai berjanji....tidak sebagaimana BN yang memerintah. Woi...BN yang memrintah takkan PR yang buat pembangunan. Bagilah dulu PR perintah, baru boleh buat apa yang dijanjikan.

Kesimpulannya : Media di Malaysia masih ketinggalan zaman.....

Tiada ulasan:

Catat Ulasan